[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목Market Legitimation in Countercultural Market Change
저널
, MARKETING THEORY
볼륨
, Vol.22
번호
, No.1
페이지
, pp.41
-65
(Mar, 2022)
[논문]
저자
최환호,
제목Effectuation Processes of Social Media and Student Entrepreneurs in South Korea
저널
, Journal of Small Business Management
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-44
(Oct, 2021)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목Bonding and spreading: Co-creative relationships and interaction with consumersin South Korea’s indie music industry
저널
, MANAGEMENT DECISION
볼륨
번호
페이지
, pp.1905
-1923
(Oct, 2017)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목How Consumers Contribute to the Development and Continuity of a Cultural Market
저널
, CONSUMPTION MARKETS AND CULTURE
볼륨
, Vol.19
번호
, No.6
페이지
, pp.576
-596
(Apr, 2016)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목The Internet and Value Co-creation: The Case of the Popular Music Industry
저널
, Prometheus
볼륨
, Vol.31
번호
, No.1
페이지
, pp.35
-53
(Mar, 2013)
국제학술논문지
[논문]
저자
최환호,
제목Self-presentation and Impression Management: Understanding Graphicon Experience
저널
, Marketing Theory
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-21
(May, 2024)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목Market Legitimation in Countercultural Market Change
저널
, MARKETING THEORY
볼륨
, Vol.22
번호
, No.1
페이지
, pp.41
-65
(Mar, 2022)
[논문]
저자
최환호,
제목Effectuation Processes of Social Media and Student Entrepreneurs in South Korea
저널
, Journal of Small Business Management
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-44
(Oct, 2021)
[논문]
저자
Bernard Burnes, 최환호,
제목Hybrid Economy in the Digital Age: The Case of the Independent Music Community in Korea
저널
, Technology in Society
볼륨
, Vol.65
번호
페이지
, pp.101582
-101582
(Apr, 2021)
[논문]
저자
최환호,
제목Consumption of Visual Cues in Computer-Mediated Environments
저널
, 유통과학연구
볼륨
, Vol.18
번호
, No.8
페이지
, pp.23
-33
(Aug, 2020)
[논문]
저자
김준익, 최환호,
제목VALUE CO-CREATION THROUGH SOCIAL MEDIA: A CASE STUDY OF A START-UP COMPANY
저널
, JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT
볼륨
, Vol.20
번호
, No.1
페이지
, pp.1
-19
(Jan, 2019)
[논문]
저자
최환호,
제목Broadcasting and Telecommunications Industries in the Convergence Age: Toward a Sustainable Public-Centric Public Interest
저널
, SUSTAINABILITY
볼륨
, Vol.10
번호
, No.2
페이지
, pp.1
-14
(Feb, 2018)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목Bonding and spreading: Co-creative relationships and interaction with consumersin South Korea’s indie music industry
저널
, MANAGEMENT DECISION
볼륨
번호
페이지
, pp.1905
-1923
(Oct, 2017)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목How Consumers Contribute to the Development and Continuity of a Cultural Market
저널
, CONSUMPTION MARKETS AND CULTURE
볼륨
, Vol.19
번호
, No.6
페이지
, pp.576
-596
(Apr, 2016)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목Future cities and self-organising value chains: the case of the independent music community in Seoul
저널
, SUPPLY CHAIN MANAGEMENT-AN INTERNATIONAL JOURNAL
볼륨
, Vol.20
번호
, No.3
페이지
, pp.300
-312
(Apr, 2015)
[논문]
저자
최환호, Bernard Burnes,
제목The Internet and Value Co-creation: The Case of the Popular Music Industry
저널
, Prometheus
볼륨
, Vol.31
번호
, No.1
페이지
, pp.35
-53
(Mar, 2013)
국내학술논문지
[논문]
저자
최환호, 김준익, 정재권,
제목Consumer Value Creation in the Networked Age: The Case of K-Pop
저널
, 유라시아연구
볼륨
, Vol.14
번호
, No.4
페이지
, pp.139
-158
(Dec, 2017)
[논문]
저자
최환호,
제목Copyright and Creativity of Popular Music in the Digital Age:Towards a Sustainable Cultural System
저널
, International Journal of Contents
볼륨
, Vol.13
번호
, No.3
페이지
, pp.9
-16
(Sep, 2017)
[논문]
저자
정재권, 이동명, 최환호,
제목A Study on Consumer Attitude to Pricing Strategies for Perishable Foods
저널
, 유통연구
볼륨
, Vol.21
번호
, No.2
페이지
, pp.177
-195
(Apr, 2016)
[논문]
저자
최환호, 정재권,
제목The Rise of the Internet of Things and Its Potential Impacts on Consumers and Society
저널
, 한국경영공학회지
볼륨
, Vol.21
번호
, No.1
페이지
, pp.95
-107
(Mar, 2016)
[논문]
저자
최환호,
제목A New Form of Independent Music Production in the Internet Age
저널
, e-비즈니스연구
볼륨
, Vol.16
번호
, No.2
페이지
, pp.19
-33
(Apr, 2015)